Több magyarországi szolgáltató a kéretlen levelek küldésének megakadályozása érdekében (???) blokkol bizonyos forgalmakat az ügyfelek internet vonalán. Az alkalmazott szabályokról elviekben tájékoztatja az ügyfeleit, hiszen ez a szabad internet használatot alapvetően sértő eljárás, sok esetben azonban ezt a tájékoztatás mégsem jut el a felhasználókhoz.
Az így aktivált szűréseket elviekben meg lehet kérdezni és ezek megszüntetését kérni is lehet a szolgáltatók ügyfélszolgálatán.

Kiemelten jelentkezik ez akkor, ha valaki a Mile rendszereit próbálja használni email küldéskor és a fenti blokkolás miatt “nem sikerült kapcsolódni a kiszolgálóhoz (smtp szerverhez)” hibaüzenet jelentkezik. A fentiek miatt email küldésre biztosítjuk a szabványos (tcp) 25 -ös port helyett a 8025 -ös portot is, mely a outlook esetén az email/postafiók beállítások további beállításainál a speciális fül alatt, vagy egyéb rendszerekben az smtp (küldési) beállítások alatt található meg.