50% nyári kedvezmény .eu végződésű domain rendelésre
Recommended Services
Supported Scripts
WordPress
Hubspot
Joomla
Drupal
Wix
Shopify
Magento
Typeo3
Mi az az AVDH és miért hasznos?

Hogyan működik az AVDH?
Sajnos ezen, az állam által biztosított szolgáltatás megszűnt 2025 január 1-től, így a továbbiakban ezen kényelmes és egyszerű módszer nem működik, így a lenti cikk érvényét vesztette. Az új DÁP (Digitális ÁllamPolgárság) mobil alkalmazásban magánemberek részére van lehetőség dokumentumok digitális aláírásra, céges dokumentumok ilyen módon nem hitelesíthetőek.
A régi cikk tartalma:
Mindenki számára, aki rendelkezik ügyfélkapus eléréssel, rendelkezésre áll a magyarorszag.hu portálon ingyenesen elérhető az AVDH szolgáltatás. Technikailag a rendszer hitelesen igazolja, hogy a dokumentumot azon személy állította ki, akit előzőleg az okmányiroda azonosított.
Elérhető a régebbi címen közvetlenül a https://magyarorszag.hu/szuf_avdh_feltoltes lapon, vagy a magyarorszag.hu portálon a jobb oldali menüből.
Mindkét esetben a meglévő Ügyfélkapus bejelentkezést követően egy PDF dokumentum feltöltésére van lehetőség, majd a Feltöltés után szintén egy PDF -et kapunk vissza, amelyet a rendszer egy kiegészítéssel, digitális aláírással lát el, melyben hitelesíti, hogy azt mi (a feltöltő személy) írtuk alá, hoztuk létre.
Mire jó?
A polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 325. § (1) bekezdés g) pontja szerint az AVDH-val teljes bizonyító erejű magánokirat hozható létre. Az azonosított személy AVDH-val hitelesített nyilatkozatának teljes bizonyító erejéhez tanúk aláírására sincs szükség.
Úgy hozhatunk tehát létre iratot, hogy nem szükséges hozzá tanuk aláírásával hitelesíteni a szerződést, nyilatkozatot, okiratot, stb. ráadásul nem kell az adott dokumentumokat kinyomtatni, aláírni, scannelni és elküldeni, hanem a teljes folyamat elektronikusan lefolytatható.
Miért hasznos?
Ha nem rendelkezünk nyomtatási, szkennelési lehetőséggel, akkor egy könnyen járható alternatív megoldást kapunk. A fentiek alapján pedig nyilvánvaló, hogy ha az adott dokumentum rendelkezésre áll, akkor egy sokkal környezetbarátabb és gyorsabb elektronikus eljárást használhatunk kényelmesen.
A pandémia által átjárt időszakban pedig nyilvánvalóan egyszerűbbé válik az ügyintézés.
Hogyan működik?
Ha az adott dokumentum (például egy lemondó nyilatkozat) rendelkezésre áll PDF formátumban, akkor a fenti címre kattintva csak fel kell tölteni a dokumentumot, majd néhány másodperc múlva a letöltési linkre kattintva visszakapjuk az aláírt változatot.
Letöltés után ha a PDF olvasóval megnézzük, akkor fent a kék sávban megjelenik, hogy a dokumentum aláírt.
A bal oldali gémkapocsra kattintva pedig láthatóvá válik egy csatolmány, amire kattintva megjelenik a hitelesített igazolás, amiben látható, hogy a dokumentumot ki írta alá. (A személy azonosítására szolgáló személyes adataival együtt.)
Amit kevesen tudnak
Talán nem mindenki van tudatában, hogy ha esetleg odaadja valaki számára ügyfélkapus bejelentkezését, vagy ehhez valaki hozzáfér, akkor bizony a nevében a fenti módon bármilyen nyilatkozatot tehet, ami a fenti törvények alapján bizony hitelesnek tekinthető.
Cégünk természetesen csak a tárhelyekkel, domainekkel kapcsolatos nyilatkozatok könnyebb igazolásához javasolja az AVDH használatát, de a fenti módon bármely más nyilatkozatot is tehet a magánszemély, akár egy tulajdon eladás, vagy egyéb szerződés esetén is.
Fontos ezért, hogy Ügyfélkapus belépési adatait mindenki kellő gondossággal kezelje.